Δευτέρα 29 Μαρτίου 2021

Οι όροι του Facebook παραβιάζουν τους όρους της Δημοκρατίας

 Τα σόσιαλ μήντια, το Facebook, το Twitter, το Instagram έχουν πάψει από καιρό να είναι το ιδιωτικό κλαμπ μερικών εκλεκτών προσκεκλημένων. Είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι του κοινωνικού, πολιτικού και δημοκρατικού διαλόγου, πολλώ δε μάλλον εν μέσω πανδημίας και lockdown. 

Μέχρι πριν μερικά χρόνια, δεν υπήρχε ίχνος λογοκρισίας, τουλάχιστον στο ελληνικό Facebook, εκτός κι αν φαινόντουσαν βυζια-κακό πράγμα τα βυζιά και επικίνδυνο. Έγραφε ο καθένας ότι του 'ρχόταν στο κεφάλι. Τι ψόφος έχουμε γράψει και διαβάσει, τι κρεμάλες, τι ξεκοιλιάσματα ονειρευτήκαμε και τολμήσαμε να εκφράσουμε! Ήταν τα χρόνια της αθωότητας, της απόλυτης ελευθερίας, κάτι σαν προεφηβάκια νιώθαμε, ρε παιδί μου, που φωνάζουν μαλάκας, μαλάκας, μαλάκας και δεν προφταίνει η δασκάλα να δει ποιος φώναξε και την σκαπουλάραμε ολο χαρά οι βωμολόχοι επιτέλους!

Ωραίες εποχές!

Έλα όμως που παρέα με την ελευθερία συνυπάρχει ο κίνδυνος της ασυδοσίας. Που μαζί με το κράξε ελεύθερα, βγάλ' το από μέσα σου-στο ίντερνετ δεν υπάρχουν κανόνες, υπάρχει και το "θα ρίξω φόλα στο κοπρόσκυλο σου" και την άλλη μέρα πάει ο σκύλος, γκάγκανο, υπάρχει και το "τι τρελό μπουμπουκάκι είσαι εσύ 14χρονο μου" και να που τελέσθηκε μια αποπλάνηση ανηλίκου, υπάρχει και το "δεν υπάρχει ο ιός και τα εμβόλια σκοτώνουν", γιατί σε αυτό το επιστημονικό συμπέρασμα κατέληξε μετά από ενδελεχή έρευνα η Σούλα που χει την καντίνα με τα βρόμικα στο κέντρο της Άρτας κι έχει πάρει και την διαδικτυακή ντουντούκα να ενημερώσει τους ιθαγενείς μην τυχόν και εμβολιστούν και αλλοιωθεί το dna μας το ένα και μοναδικό!

 Και κάπου εκεί, αποφασίστηκε να μπούνε κάποια όρια. Και δεν θα ασχοληθώ με τα νομικά, τα οποία είναι ανεπαρκή και η δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος υποστελεχωμένη. Θα ασχοληθώ με τα όρια και τους όρους χρήσης που έθεσαν τα ίδια τα σόσιαλ μήντια και εν προκειμένω το Facebook.

Έβγαλε λοιπόν φιρμάνι ο Μαρκ- γιατί το λέω φιρμάνι, θα το εξηγήσω αργότερα- στο οποίο μας προειδοποιεί πως για να συμμετέχουμε στην κοινότητα του Facebook πρέπει να δρούμε στα πλαίσια των παρακάτω παραμέτρων: 

1.Αυθεντικότητα. Πρέπει να είμαστε δηλαδή εμείς, με τα ονοματεπώνυμα μας και τις μουτσούνες τις δικές μας κι όχι κάποιου άλλου και σωστά τα λέει ο Μαρκ και η ομήγυρις του, αλλά βρε Μαρκ μου, εξήγησε μου πως στο διάτανο υπάρχουν κάμποσοι χρήστες π.χ. με το όνομα Ελλάνιος κάτι και με παρόμοια περικεφαλαία για φωτογραφία προφίλ; Που πήγε η αρχή της αυθεντικότητας σε αυτές τις περιπτώσεις;

2. Ασφάλεια και Αξιοπρέπεια. Πρέπει το ΦΒ να είναι ένας χώρος που οι χρήστες του αισθάνονται ασφαλείς να εκφράζονται ελεύθερα, να μην απειλούνται, να μην εκφοβίζονται και να μην θίγεται η αξιοπρέπεια τους. Μαζί σου βρε Μαρκ, αλλά πες μου βρε μανάρι μου, είναι εκφοβισμός να πεις σε κάποιον ότι είναι ανίκανος να συντάξει ένα κείμενο που να βγάζει νόημα; Γιατί Μαρκ μου, εμένα μου έκανες την πρώτη σύσταση για αυτόν τον λόγο. Σαν να την γαμήσαμε λίγο την έννοια του μπούλινγκ και της αξιοπρέπειας δεν νομίζεις; Γιατί, δεν ξέρω εκεί στις Αμερικές τι γίνεται, αλλά εντώ στο Ελλάντα, κάτι πάει στραβά μάλλον. Εκφοβισμός αγάπη μου είναι να ποστάρεις στο διαφυλικό άτομο σχόλια όπως "Πούτσα γαργάρα", "τι έγινε έβγαλε την πούτσα από το στόμα και θέλει να μιλήσει η ανωμαλάρα;", "ε,ρε χαρά που θα κανε ο πατέρας του όταν γεννήθηκε ο γιος,χαχαχαχαχα", "ε,ρε να δεις την γκομενάρα σκυμμένη στο καπό, να πας να την βοηθήσεις και να γυρίσει να σε δει και να ναι ο Βαγγέλας" και κάτι  άλλα παρόμοιας αισθητικής που για κάποιον περίεργο λόγο, οι άνθρωποι που επιβλέπουν το ελληνικό ΦΒ δεν θεωρούν εκφοβισμό, απαξίωση, χλευασμό και υποτίμηση της αξιοπρέπειας ενός διαφυλικού ατόμου ακόμα και μετά από πολλαπλές αναφορές των σχολίων αυτών.

Κοίτα όμως τι κάνουν τα σαίνια που ελέγχουν αν οι χρήστες συμμορφώνονται με τους όρους χρήσης τους ΦΒ. Παίρνουν ένα σχόλιο αποκομμένο από το υπόλοιπο περιεχόμενο κι αν περιέχει την λέξη μουνί, ψόφος, γαμήσι, παπάρι και ούτω καθεξής, κάνουν ντα τον κακό τον χρήστη και του επιβάλλουν την ανάλογη ποινή. Παραθέτει ο άλλος τον Καραισκάκη κι επειδή έχει την λέξη πούτσα, του 'ρχεται μπιλιέτο σε κλάσματα δευτερολέπτου ότι παραβίασε τους όρους κι αμα το ξανακάνει, θα του κλείσεις τον λογαριασμό. Κι έπειτα ,ενας άλλος γράφει ότι δεν πιστεύει στο εκλογικό σύστημα και δικαίωμα του και καύλα του μέχρι εδώ να πιστεύει σε όποιο σύστημα γουστέρνει, αλλά το συνεχίζει λέγοντας ότι οι εκλογές είναι διαβλητές, που καθόλου δικαίωμα του η διασπορά ψευδών ειδήσεων και επιμένει οτι στις εκλογές γίνεται νοθεία κι αυτός το ξέρει και του γράφεις ένα "είσαι πολύ αρρωστάκι για να λες τέτοιες αρλούμπες" και λαμβάνεις κι εσύ το μπιλιετάκι  το γνωστό, το κόπυ πέηστ πως άσκησες μπουλινγκ, πως στοχοποίησες, κλπ, κλπ.. Μα πως να απαντήσεις στον τυπά που διασπείρει ψεύδη χωρίς να τα τεκμηριώνει; Να τους πεις "εχετε αδικο αγαπητε.".Τι λες ρε Μαρκ; Ποιος στην πραγματική ζωή μιλάει ασταμάτητα με το σεις και με το σας; Πλάκα κάνουμε; Δηλαδή, όλοι εσείς που συντάσσετε τους όρους, δεν έχετε πει ανίκανο, μαλάκα, αναξιόπιστο κανένα ποτέ και για κανένα λόγο; Έρχεται ο αλλος πχ και σου λέει ότι γαμιέται το μουνί της μάνας σου και εσύ αντί να του αστράψεις καμιά ξανάστροφη, πας και κάνεις μήνυση για εξύβριση. Ασε μας ρε Μαρκ

Πάμε όμως λίγο πιο πίσω. Αν θυμάσαι πριν αναφέρθηκα στο φιρμάνι. Ξέρεις τι έιναι το φιρμάνι αγαπητέ; Είναι εντολή του Σουλτάνου στην οποία κανείς δεν μπορεί να φέρει αντίρρηση. Αυτά γίνονταν επί Τουρκοκρατίας. Τώρα στο Ελλάντα έχουμε δημοκρατία ή έτσι τουλάχιστον θέλουμε να λέμε. Ξέρει λοιπόν μανάρι μου μερικές από τις αρχές της δημοκρατίας; 

1.Δικαιοσύνη. Μηδενί δίκην δικάσης πριν αμφοίν μύθον ακούσης. Πως στο διάολο παίρνει ένας αλγόριθμος ή άνθρωπος που δεν με ξέρει και δεν τον ξέρω την απόφαση να με τιμωρήσει, στερώντας μου την διαδικτυακή φωνή μου, γιατί είπαμε το ΦΒ δεν είναι πλέον το τσαρδάκι σου, αλλά αναπόσπαστο κομμάτι της δημοκρατικής επικοινωνίας, χωρίς να μου δίνει το δικαίωμα να υπερασπιστώ τον εαυτό μου και τον λόγο για τον οποίο έγραψα ότι έγραψα; Οταν με αποκαλεί κάποιος ισλαμοφασίστρια, εγώ προσωπικά προσβάλλομαι πολύ. Αμα λοιπόν τον πω στην συνέχεια ψεκασμένο μαλάκα, του απαντάω όπως του πρέπει. Κι αν είμαι φαουλ εγώ μια, τότε αυτός είναι δύο, γιατί προκάλεσε την αντίδραση. Απλή νομική λογική είναι αυτά που σου λέω. Όπως βασική αρχή της δημοκρατίας το δικαίωμα ένστασης....στην γλώσσα που μιλάει και καταλαβαίνει ο κατηγορούμενος και όχι στα αγγλικά. Στα ελληνικά μανάρι μου. Στα ελληνικά γαμώ το φιρμάνι σου. Αλλιώς είσαι ο Σουλτάνος και εμείς τα γιουσουφάκια σου.

2.Ισονομία. Δεν μπορεί ο ένας να έχει μια περικεφαλαία για προφίλ και να τον λένε Ελλάνιο Δια και να επιβάλεις σε εμένα να βγω με το πραγματικό μου ονοματεπώνυμο. Ούτε μπορεί να κλείνεις το προφίλ κάποιου για μια ούτε καν βρισιά και να τον υποχρεώνεις να βλέπει ποστ σαν αυτό του Κώστα Βαξεβάνη γεμάτο ύβρεις, απειλές, ευχές θανάτου, ονειρώξεις θανάτωσης του, βιασμού του, κοκ. Τρελαίνεται ο εγκέφαλος Μαρκ μου. Η επιτρέπονται ή δεν επιτρέπονται οι βρισιές και οι απειλες. Αποφάσισε. Και δεν μπορεί να είναι στην ευχέρεια του κάθε χρήστη η αναφορά σχολίου. Τι θα κάνουμε δηλαδή; Τους σπιούνους ασταμάτητα; Θα πρέπει Μαρκ μου αύριο, όταν με το καλό επανέλθει το προφίλ μου να περάσω την ημέρα μου κάνοντας αναφορές σε κάπου χίλιους κάφρους σε ένα και μόνο ποστ του Κωστα Βαξεβάνη για να νιώσω ένα κάποιο αίσθημα δικαιοσύνης. Είναι πως να το στο πω, σαν να φυλακίζεις κάποιον γιατί έφτυσε εναν ρατσιστή στα μούτρα και πηγαίνοντας τον προς την φυλακή να βλέπει βιασμούς, αποκεφαλισμούς, λιθοβολισμούς, πυρπολισμούς και να αναρωτιέται γιατί πάει αυτός στην φυλακή και οι άλλοι είναι ελεύθεροι. 


Υ.Γ. Όση ώρα σου γράφω Μαρκ μου, υφίσταμαι bullying μάτια μου από κάφρους, οι οποίοι έχουν το ελεύθερο να αναφέρονται δημόσια σε εμένα,στο πραγματικο μου ονοματεπώνυμο, να με ταγκάρουν και να με προσβάλουν χωρίς να μπορώ να τους απαντήσω. Πολύ δημοκρατικό Μαρκ μου! Ευγε


και κάθομαι να διαβάζω ότι είμαι ηλίθια και πως άτομα σαν κι εμένα χαλάνε την ανθρωπότητα και δεν μπορώ να υπερασπιστώ την τιμή και την αξιοπρέπεια μου.

Αν ήταν λοιπόν η αξιοπρέπεια το ζητούμενο και η προστασία των χρηστών, τότε, θα καταργούσες την δυνατότητα να μπορούν άλλοι να με ταγκάρουν και να μου απαντούν δημόσια, όταν δεν μπορώ να αμυνθώ. 

Αλλά δεν είναι η αξιοπρέπεια το ζητούμενο. Κατι άλλο που βρωμάει άσχημα είναι γιατί αλλιώς τα παρακάτω σχόλια που αναρτήθηκαν απο ελληναράδες με σημαιες, παναγιες και  φασιστοειδή δίποδα κάτω από την συνέντευξη διαφυλικής κοπέλας θα τα είχες διαγράψει και θα είχες φυσικά τιμωρήσει και ανάλογα τους σχολιαστές με αποκλεισμό.

Παραθέτω μερικά μη χλευαστικά, μη υποτιμητικά, μη απαξιωτικά σχόλια, τα οποία η επιτροπή του ΦΒ βρήκε σύμφωνα με τους όρους χρήσης για να καταλάβετε. 








        Εγώ πάλι έλαβα μια προειδοποίση για αυτό:

και τελικά μου έκλεισαν το προφίλ για μια ημέρα για αυτό:


Δεν υπάρχουν σχόλια: