Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2008

Το Σύνταγμα δεν έχει μόνο ένα άρθρο, αλλά 120. Αλήθεια εφαρμόζονται;

Τις τελευταίες μέρες που η χώρα καίγεται έχουν ακουστεί διάφορες απόψεις και ακόμη περισσότερες αρλούμπες, γιατί στις απόψεις που βασίζονται σε κάποια συλλογιστική διαδικασία δεν αντιτίθεται κανείς, στα εξ’ ορισμού θέσφατα όμως οφείλουμε να αντιδράσουμε. Μετά λύπης παρατηρώ πως μορφωμένοι και καλλιεργημένοι άνθρωποι δεν μπορούν να τεκμηριώσουν τις θέσεις τους και αδυνατούν να εξηγήσουν από πού ορμώμενοι ανησυχούν για ορισμένα πράγματα, όπως το ερώτημα που βαρέθηκα να ακούω «τι θα γίνει μετά;». Η εξήγηση κατ’ εμέ είναι απλή. Είτε είναι χαμηλού διανοητικού επιπέδου είτε εκτοξεύουν λεκτικές και γραπτές ρουκέτες μαζικής καταστροφής προς ίδιον όφελος, χωρίς να σκέφτονται τα ντόμινο που προκαλούν.
Ένα από τα τρανά αυτά παραδείγματα είναι η πραγματικά λυπηρή δήλωση της κυρίας Παπαρήγα πως ο ΣΥΡΙΖΑ χαϊδεύει τα αυτιά των κουκουλοφόρων. Αυταπόδεικτη και αυτή η κατηγορία, λες και είδε ποτέ κάποιο στέλεχος του ΣΥΝ να χαϊδεύει στοργικά τα κρύα αυτάκια του μασκοφόρου χούλιγκαν. Και ξέρετε τι με στενοχωρεί περισσότερο πως μεγάλωσα στα φεστιβάλ της ΚΝΕ…. Πάντα με πλήγωνε ο διχασμός των αριστερών και προοδευτικών παρατάξεων, αλλά δεν περίμενα ποτέ πως ένα κομμουνιστικό κόμμα θα λασπολογούσε εναντίον ενός αριστερού-συγγενικού κόμματος. Αλλά έτσι είναι στα διαζύγια οι πρώην σύζυγοι εύκολα ξεχνάνε τι τους ένωνε κάποτε, ξεχνάνε τους αγώνες που κάποτε έκαναν χέρι-χέρι, και τις μάχες που έδωσαν ενάντια σε προβοκάτορες και κατίνες που απειλούσαν την αγάπη τους. Το χειρότερο όμως είναι ότι μετά το διαζύγιο, οι γονείς ξεχνάνε και τα παιδιά τους , εμάς δηλαδή. Και αν όλα γύρω μας ήταν φυσιολογικά, δημοκρατικά, εμείς, τα παιδιά συνηθισμένα στις ατέρμονες εκατέρωθεν κατηγορίες των διαζευγμένων γονιών μας, απλά θα κωφεύαμε. Όμως τίποτα δεν είναι φυσιολογικό εδώ και καιρό, και στις 6 Δεκεμβρίου η δολοφονία του μικρού Αλέξανδρου έφερε τα πάνω κάτω. Τα παιδιά, εμείς, οι 15χρονοι, 25χρονοι, 35χρονοι, 45χρονοι, όλοι εμείς, τα παιδιά των πολιτικών ακούσαμε τη φήμη που κυκλοφόρησε. Ζούσε ελεύθερα εκείνος ο μικρός γι’ αυτό τον σκοτώσανε. Σαν να μας έδωσαν ακουστικά βαρηκοΐας ξαφνικά. Και φοβηθήκαμε. Τα βάλαμε στα προβληματικά μας ώτα κι έτσι τώρα πια μπορούμε να ακούσουμε τι λέτε, δεν πάμε στο δωμάτιο μας να κλειστούμε όπως κάποτε σαν αρχινάτε τους καβγάδες. Μένουμε εκεί στη μέση του σαλονιού και σας κοιτάζουμε με γουρλωμένα μάτια και λυπόμαστε για την κατάντια σας.
Κατηγορείτε ο ένας τον άλλον, κεντροαριστεροί, αριστεροί, πιο αριστεροί, ακόμα πιο αριστεροί, αντιεξουσιαστές, για τα χάλια μας. Γιατί μαμά και μπαμπά σφάζεστε για το πλοίο που βύθισαν κάποιοι άλλοι; για το πλοίο που ποτέ κανένας από σας δεν κυβέρνησε; Και με το να τσακώνεστε μεταξύ σας, εμάς μας βοηθάτε; Εμείς θέλουμε να καταδικαστούν οι καπετάνιοι με τα παχυλά bonus και την απάνθρωπη συνείδηση, τα πληρώματα που δεν περιποιήθηκαν τη μηχανή για να κερδίσουν την εύνοια του καπετάνιου, τους ναύτες που δεν μοίρασαν τα σωσίβια, παρά τα φόρεσαν οι ίδιοι για να σώσουν τα τομάρια τους. Θα μας βοηθήσετε ή θα μείνουν ατιμώρητοι όλοι αυτοί που μας σκοτώνουν ή θα αφήσετε να επωφελούνται οι πειρατές, οι επικίνδυνοι φασίστες, που κάνουν πλιάτσικο στις ψυχές των ανθρώπων που ταξιδεύουν στην στρεκλιάρικη τούτη βάρκα, και τους τάζουν προστασία με ακριβό αντίτιμο; Αυτοί δεν θα έχουν άμα κερδίσουν όμως πολύ δουλειά να κάνουν, μια ταμπέλα μένει να αλλάξει, αυτή του Πολιτεύματος. Σκεφτείτε.
Βγήκε το μεσημέρι ο χοντρός δικτάτορας και είπε πράγματα φοβερά… Κρυμμένος στις Βρυξέλλες. Φοβάται. Το ξέρετε. Το ξέρουμε. Αλλά φοβόμαστε και εμείς, όταν μιλούν για καθεστώς δημοκρατίας… Το Σύνταγμα δεν άλλαξε ακόμα, όχι στα φανερά τουλάχιστον. Το πρώτο άρθρο ακόμα κοκορεύεται πως «το πολίτευμα της Ελλάδας είναι Προεδρευομένη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία». Στην Ελλάδα όμως, λέμε αυτοσαρκαζόμενοι, πως εδώ ότι δηλώσεις είσαι. Τον ακούσατε προσεκτικά τον παχουλό κύριο πως μίλησε, τι είπε; Μίλησε για ισχυρή κυβέρνηση… Ποιο ήταν το ποσοστό στις δημοσκοπήσεις πριν την 6η Δεκεμβρίου 2008; 28, 30%; Πείτε μου σας παρακαλώ, την 2η παράγραφο από το 1ο άρθρο, την έχετε διαβάσει; «Θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η λαϊκή κυριαρχία». Ίσως να ήμασταν τελικά πολύ κακοί μαθητές ή τα σχολειά που φτιάξατε να ήταν απαράδεκτα, γιατί εκεί μας έμαθαν πως σε ένα πλήθος από 100, οι 70 είναι περισσότεροι από τους 30. Ακούσατε τον κύριο να λέει πως τα ΜΜΕ υπερβάλουν και αναπαράγουν εικόνες από μεμονωμένες περιπτώσεις; Αλήθεια, μαμά και μπαμπά, το Σύνταγμα των Ελλήνων το έχετε διαβάσει; Για να μην τρέχετε εσείς, χρόνο δεν έχετε να βρείτε αυτό το σπάνιο βιβλίο, το βρήκαμε εμείς. Αν θέλετε διαβάστε κάποια αποσπάσματα, συνοδευόμενα από τις απορίες, που ποτέ δεν μπήκατε στον κόπο να μας λύσετε.
«ΤΜΗΜΑ Α'
Μορφή του πολιτεύματος
Άρθρο 1- Μορφή του πολιτεύματος
3. Όλες οι εξουσίες πηγάζουν από το Λαό, υπάρχουν υπέρ αυτού και του Έθνους και ασκούνται όπως ορίζει το Σύνταγμα.»
Και θέλουμε να ρωτήσομε, η εξουσία του κυρίου αυτού πηγάζει αλήθεια από το Λαό, υπάρχει υπέρ αυτού και του Έθνους και ασκείται όπως ορίζει το Σύνταγμα; Μα μόλις στην επόμενη πρόταση που υπάρχει στο βιβλίο, σαφές δεν γίνεται πως ο παχουλός ο κύριος ασκεί την εξουσία με τρόπο αντίθετο στο Σύνταγμα, γιατί:
«Άρθρο 2- Βασικές υποχρεώσεις της Πολιτείας
1.Ο σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου αποτελούν την πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας.»
Εμάς μας σεβάστηκαν; Εσάς; Για πείτε μας τη γνώμη έχετε; Αλήθεια; Σσστ. Δεν θα τσακωθείτε τώρα, Τώρα θα ακούσετε. Γιατί πρέπει να μάθετε να σέβεστε ακόμα και σε μεγάλη ηλικία την έννοια της δημοκρατίας, αυτή που μας στερήσατε με το να αλληλοσπαράζεστε, αντί να την περιφρουρείτε, όπως ορίζει το Σύνταγμα, που τόσο συχνά επικαλείστε.
«ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα
Άρθρο 4. Ισότητα των Ελλήνων
1. Οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου.
2. Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.
5. Οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους.
6. Κάθε Έλληνας που μπορεί να φέρει όπλα είναι υποχρεωμένος να συντελεί στην άμυνα της Πατρίδας, σύμφωνα με του ορισμούς των νόμων.»
Είμαστε ίσοι; Αλήθεια; Ωραίο το ανέκδοτο! Έχουμε χιούμορ ως λαός, αλήθεια είναι. Εμάς μας τιμωρούνε με τρόπους ανελέητους, «παραδειγματικούς», και μας μπουντρουμιάζουν στα «σωφρονιστικά ιδρύματα για εγκλήματα μικρά, για εγκλήματα τουλάχιστον όχι κατά της δημοκρατίας. Οι καπετάνιοι που λέγαμε πιο πάνω δεν είναι Έλληνες πολίτες; Γιατί αν δεν είναι ξένοι, θα έπρεπε να είναι ίσοι με εμάς. Και ξένοι δεν γίνεται να είναι σε θέση εξουσίας όπως το Σύνταγμα ορίζει στο άρθρο 55 «Για να εκλεγεί κανείς βουλευτής απαιτείται να είναι Έλληνας πολίτης, να έχει τη νόμιμη ικανότητα να εκλέγει και να έχει συμπληρώσει το εικοστό πέμπτο έτος της ηλικίας του κατά την ημέρα της εκλογής.» Ή μήπως, όσον αφορά στην 6η παράγραφο του 4ου άρθρου, οι ένστολοι που φέρουν όπλα αμύνονται για την πατρίδα σκοτώνοντας Έλληνες νεαρούς σα να είναι ξένοι εισβολείς; Και πάμε παρακάτω, να μάθετε τι λέει το βιβλίο:
«Άρθρο 5. Ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας
1. Καθένας έχει δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και να συμμετέχει στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας, εφόσον δεν προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων και δεν παραβιάζει το Σύνταγμα ή τα χρηστά ήθη.
2. Όλοι όσοι βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια απολαμβάνουν την απόλυτη προστασία της ζωής, της τιμής και της ελευθερίας τους, χωρίς διάκριση εθνικότητας, φυλής, γλώσσας και θρησκευτικών ή πολιτικών πεποιθήσεων. Εξαιρέσεις επιτρέπονται στις περιπτώσεις που προβλέπει το διεθνές δίκαιο. Απαγορεύεται η έκδοση αλλοδαπού που διώκεται για τη δράση του υπέρ της ελευθερίας.
3. Η προσωπική ελευθερία είναι απαραβίαστη. Κανένας δεν καταδιώκεται ούτε συλλαμβάνεται ούτε φυλακίζεται ούτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο περιορίζεται, παρά μόνο όταν και όπως ορίζει ο νόμος.»
Τότε γιατί στις ειδήσεις σήμερα είδαμε ανήλικα παιδιά να προσάγονται από την αστυνομία στον ανακριτή, απλά γιατί φορούσαν μπουφάν με κουκούλα; Γιατί συνέλαβαν αλλοδαπούς ως ύποπτους, χωρίς καμιά προφανή αιτία; Υπάρχει αλήθεια νόμος που απαγορεύει τις κουκούλες στα φούτερ ή άλλες εκτός της ελληνικής ιθαγένειες; Ή μήπως αυτές οι εκδηλώσεις προσβάλλουν τα ήθη τα χρηστά; Μη μου πείτε, το διεθνές το δίκαιο θα φταίει….! Όσο για τις προσαγωγές, το 6ο άρθρο στην 1η παράγραφο είναι σαφές «Κανένας δε συλλαμβάνεται ούτε φυλακίζεται χωρίς αιτιολογημένο δικαστικό ένταλμα, που πρέπει να επιδοθεί τη στιγμή που γίνεται η σύλληψη ή η προφυλάκιση. Εξαιρούνται τα αυτόφωρα εγκλήματα» Γι ‘ αυτό και συλλαμβάνονται για αυτόφωρα εγκλήματα κουκουλοφούτεροφόροι μαθητές τις τελευταίες μέρες! Το διεθνές δίκαιο απαγορεύει τις κουκούλες! Το καταλάβαμε… Ακούτε ή βαρεθήκατε ή μήπως απλά περιμένετε εναγωνίως να τελειώσουμε να πείτε τα δικά σας. Όχι, τώρα θα ακούσετε γιατί σας φωνάζουμε πως δεν έχουμε δημοκρατία. Τώρα θα μάθετε πως το Σύνταγμα δεν έχει ένα άρθρο με μια παράγραφο μόνο και μία ταμπελίτσα, αλλά 120, εκ των οποίων άρθρων, πολλά παραβιάζονται χρόνια ολόκληρα τώρα, συστηματικά και όχι μεμονωμένα. Δημοκρατία, μας έμαθαν, σε εκείνα τα σχολειά πως υπάρχει όταν εφαρμόζονται τα άρθρα του Συντάγματος. Πάμε παρακάτω, τώρα μαμά και μπαμπά, και θα καταλάβετε γιατί σας καίμε, γιατί καίμε τη Χούντα που τόσα χρόνια συντηρείτε.
«Άρθρο 7- Απαγόρευση
βασανιστηρίων και άλλης προσβολής της ανθρώπινης
αξιοπρέπειας
2. Τα βασανιστήρια, οποιαδήποτε σωματική κάκωση, βλάβη υγείας, ή άσκηση ψυχολογικής βίας, καθώς και κάθε άλλη προσβολή της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, απαγορεύονται και τιμωρούνται, όπως νόμος ορίζει.»
Τώρα στα αλήθεια θα μας πείσετε πως έχουμε δημοκρατία; Θέλει ο παχουλός ο κύριος να πει πως ασκεί την εξουσία όπως ορίζει το Σύνταγμα; Και τα βίντεο της ντροπής από την επαναλαμβανόμενη, πλειστάκις ατιμώρητη αστυνομική βία; Ή μήπως θα τους αφήσετε να λένε για μεμονωμένα περιστατικά, για πράξεις εγκληματικές του απλού ποινικού κώδικα; Και αλήθεια, ο νόμος πως ορίζει ότι τιμωρούνται τα βασανιστήρια; Με μεταθέσεις και προαγωγές; Και προχωράμε μαμά και μπαμπά, παχουλέ κύριε πιο κάτω:
«Άρθρο 11. Το δικαίωμα της συνάθροισης
1. Οι Έλληνες έχουν το δικαίωμα να συνέρχονται ήσυχα και χωρίς όπλα.

2.Μόνο στις δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις μπορεί να παρίσταται η αστυνομία. Οι υπαίθριες συναθροίσεις μπορούν να απαγορευτούν με αιτιολογημένη απόφαση της αστυνομικής αρχής, γενικά, αν εξαιτίας τους επίκειται σοβαρός κίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια, σε ορισμένη δε περιοχή, αν απειλείται σοβαρή διατάραξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής, όπως νόμος ορίζει.»
Ωραία η παγίδα σας, μα διαβάσαμε και δεν θα την πατήσουμε, γιατί στο άρθρο 120 στην 4η παράγραφο το νόημα είναι σαφές. Κι αν, κατά τη δική σας πάντα εκτίμηση εμείς παραβιάζουμε ενδεχομένως την 2η παράγραφο του 11ου άρθρου, το κάνουμε γιατί γνωρίζουμε πλέον πως « 2. Ο σεβασμός στο Σύνταγμα και τους νόμους που συμφωνούν με αυτό και η αφοσίωση στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία αποτελούν θεμελιώδη υποχρέωση όλων των Ελλήνων.» και πως «4. Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία.»
Κι αν εμείς εκμεταλλευόμαστε ένα ή ενδεχομένως δύο άρθρα, το κάνουμε γιατί θέλουμε να ισχύει η Δημοκρατία κατ’ ουσία και όχι κατ’ όνομα, επικαλούμενοι το άρθρο 120 και τις υποχρεώσεις που πηγάζουν από αυτό.
Δεν μας ενδιαφέρει ποιος θα μας κυβερνήσει. Τι ιδεολογία πρεσβεύει. Χεστήκαμε για το ποιος θα κερδίσει. Θέλουμε να μας προστατέψετε, από εσάς τους ίδιους. Απαιτούμε να αναστήσετε την Δημοκρατία που σκοτώσατε. Κι αυτό θα γίνει αν δείτε κατάμουτρα πόσα άρθρα της παραβιάζετε. Κι επειδή κουραστήκαμε να καταδεικνύουμε τα αυτονόητα, μέσω σχολιασμών, ορίστε τα άρθρα του Συντάγματος των Ελλήνων, που παραβιάζετε από την δημιουργία του σχεδόν κι αποδεικνύουν πως κανείς σας δεν ασκεί εξουσία σύμφωνα με το Σύνταγμα.

ΚΑΤΩ Η ΧΟΥΝΤΑ
Είστε όλοι ένοχοι.


Άρθρο 14. Η ελευθερία της έκφρασης και του τύπου
1. Καθένας μπορεί να εκφράζει και να διαδίδει προφορικά, γραπτά και δια του τύπου τους στοχασμούς του τηρώντας τους νόμους του Κράτους.

2. Ο τύπος είναι ελεύθερος. Η λογοκρισία και κάθε άλλο προληπτικό μέτρο απαγορεύονται.

Άρθρο 17. Προστασία της ιδιωτικής περιουσίας.
1. Η ιδιοκτησία τελεί υπό την προστασία του Κράτους, τα δικαιώματα όμως που απορρέουν από αυτή δεν μπορούν να ασκούνται σε βάρος του γενικού συμφέροντος.
Άρθρο 22. Το δικαίωμα στην εργασία
1. Η εργασία αποτελεί δικαίωμα και προστατεύεται από το Κράτος, που μεριμνά για τη δημιουργία συνθηκών απασχόλησης όλων των πολιτών και για την ηθική και υλική εξύψωση του εργαζόμενου αγροτικού και αστικού πληθυσμού.
Όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας.

Άρθρο 24. Προστασία του περιβάλλοντος
1. Η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του Κράτους. Για τη διαφύλαξή του το Κράτος έχει υποχρέωση να παίρνει ιδιαίτερα προληπτικά ή κατασταλτικά μέτρα. Νόμος ορίζει τα σχετικά με την προστασία των δασών και γενικά των δασικών εκτάσεων. Απαγορεύεται η μεταβολή του προορισμού των δημόσιων δασών και των δημόσιων δασικών εκτάσεων, εκτός αν προέχει για την Εθνική Οικονομία η αγροτική εκμετάλλευση ή άλλη τους χρήση, που την επιβάλλει το δημόσιο συμφέρον.


Άρθρο 25. Διασφάλιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
1. Τα δικαιώματα του ανθρώπου, ως ατόμου και ως μέλους του κοινωνικού συνόλου, τελούν υπό την εγγύηση του Κράτους. Όλα τα κρατικά όργανα υποχρεούνται να διασφαλίζουν την ανεμπόδιστη άσκησή τους.

2. Η αναγνώριση και η προστασία των θεμελιωδών και απαράγραπτων δικαιωμάτων του ανθρώπου από την Πολιτεία αποβλέπει στην πραγμάτωση της κοινωνικής προόδου μέσα σε ελευθερία και δικαιοσύνη.

3.Η καταχρηστική άσκηση δικαιώματος δεν επιτρέπεται.

4. Το Κράτος δικαιούται να αξιώνει από όλους τους πολίτες την εκπλήρωση του χρέους της κοινωνικής και εθνικής αλληλεγγύης.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ
Υπηρεσιακή κατάσταση των οργάνων της διοίκησης
Άρθρο 103. Δημόσιοι υπάλληλοι
1. Οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι εκτελεστές της θέλησης του Κράτους και υπηρετούν το Λαό. Οφείλουν πίστη στο Σύνταγμα και αφοσίωση στην Πατρίδα. Τα προσόντα και ο τρόπος του διορισμού τους ορίζονται από το νόμο.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ-Καθεστώς του Αγίου Όρους.
Άρθρο 105. Καθεστώς του Αγίου Όρους.
3. Ο λεπτομερή καθορισμός των αγιορείτικων καθεστώτων και του τρόπου της λειτουργίας τους γίνεται από τον Καταστατικό Χάρτη του Αγίου Όρους, τον οποίο, με σύμπραξη του αντιπροσώπου του Κράτους, συντάσσουν και ψηφίζουν οι είκοσι Ιερές Μονές και τον επικυρώνουν το Οικουμενικό Πατριαρχείο και η Βουλή των Ελλήνων.

4. Η ακριβής τήρηση των αγιορείτικων καθεστώτων τελεί ως προς το πνευματικό μέρος υπό την ανώτατη εποπτεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου και ως προς το διοικητικό μέρος υπό την εποπτεία του Κράτους, στο οποίο ανήκει αποκλειστικά και η διαφύλαξη της δημόσιας τάξης και ασφάλειας.

5. Οι πιο πάνω εξουσίες του Κράτους ασκούνται από διοικητή, του οποίου τα δικαιώματα και καθήκοντα καθορίζονται με νόμο.
Με νόμο επίσης καθορίζονται η δικαστική εξουσία που ασκούν οι μοναστηριακές αρχές και η Ιερή Κοινότητα, καθώς και τα τελωνειακά και φορολογικά πλεονεκτήματα του Αγίου Όρους.
ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ Ειδικές, τελικές και μεταβατικές διατάξεις.
ΤΜΗΜΑ Α' Ειδικές διατάξεις
Άρθρο 106. Κρατική και Εθνική Οικονομία.

2. Η ιδιωτική οικονομική πρωτοβουλία δεν επιτρέπεται να αναπτύσσεται σε βάρος της ελευθερίας και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας ή προς βλάβη της εθνικής οικονομίας.


ΤΜΗΜΑ Δ'
Ακροτελεύτια διάταξη
Άρθρο 120 .Έγκριση του Συντάγματος. Το δικαίωμα της αντίστασης
1. Το Σύνταγμα αυτό, που ψηφίστηκε από την Ε΄ Αναθεωρητική Βουλή των Ελλήνων, υπογράφεται από τον Πρόεδρό της, δημοσιεύεται από τον προσωρινό Πρόεδρο της Δημοκρατίας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με διάταγμα που προσυπογράφεται από το Υπουργικό Συμβούλιο και αρχίζει να ισχύει από τις ένδεκα Ιουνίου 1975.

2. Ο σεβασμός στο Σύνταγμα και τους νόμους που συμφωνούν με αυτό και η αφοσίωση στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία αποτελούν θεμελιώδη υποχρέωση όλων των Ελλήνων.

3. Ο σφετερισμός, με οποιονδήποτε τρόπο, της λαϊκής κυριαρχίας και των εξουσιών που απορρέουν από αυτή διώκεται μόλις αποκατασταθεί η νόμιμη εξουσία, οπότε αρχίζει και η παραγραφή του εγκλήματος.

4. Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία.

1 σχόλιο:

"Αισθηματική ηλικία" είπε...

Χαιρομαι που σε βρίσκω και εδω.